Mi történt az APS háza táján 2019-ben?

Szeretnénk egy rövid áttekintés keretében beszámolni arról, hogy mi történt az Alkalmazott Oktatástan Magyarországnál 2019-ben.

Örömhír, hogy tavaly már több vonalon is dolgoztunk az oktatás minőségének emelésén: az iskolák, pedagógusok, tanulók és szülők oktatásán túl már szolgáltattuk az üzleti életben dolgozók számára is a Tanulási technológiát megtanító képzéseinket.

Munkaerő-fejlesztés: frontvonal

Az Alkalmazott Oktatástan (APS) megalapozta Magyarországon egy új szolgáltatási vonal működését. Ez a tevékenység nem más, mint a Tanulási technológia eljuttatása a munka világában dolgozókhoz. Itt lehetőségünk van elérni azokat a felnőtteket, akik az iskolában nem kaphatták meg a Tanulási technológiát, és most, amikor megtanulják, ugyanazokat a csillogó szemeket és reményt látjuk visszatükröződni, mint amikor egy gyermeknek adjuk át ezt, a vezetők pedig sikeresebb céget látnak maguk előtt. Ez egy gyönyörű munka!

Ez a terület a társadalom körülbelül egyharmadát jelenti, beleértve az iskolát elhagyó fiatalokat is, akik elkezdenek dolgozni egy munkahelyen, és a felnőtteket, akik már dolgoznak, és hihetetlen nehézségekkel küzdenek meg a munkájuk során. Ezek az emberek nincsenek felkészülve arra, hogy az egyre gyorsabb változásokat lekövessék, a jövő kihívásaival szembenézzenek, és felkészüljenek a változásokra, hiszen nem rendelkeznek megfelelő tanulási képességekkel. Az Alkalmazott Oktatástan most olyan tudással tudja felvértezni őket, ami elengedhetetlen a 21. században a helytálláshoz.

A résztvevőknek a Tanulási technológiát adjuk át számukra egy sohasem ismert módon, rendkívül gyakorlatias, szórakoztató és mindennél hatékonyabb formában. Ezen túlmenően elsajátítják azt az elengedhetetlen képességet is, hogy olyan képzési anyagokat tudjanak írni, amelyek rendkívül érthető formában fedik le a saját munkájukat, szakterületüket, hogy azt minden újonnan érkező munkatárs (illetve a meglévők is) nagyon gyorsan és 100%-osan tudja elsajátítani. Ezeken felül a kiválasztott munkatársak egyedi képzést kapnak arra, hogy a minőségi anyagaikból majd jól és hatékonyan tudjanak oktatni. Mindennek a végeredménye a cégben egy profi képzési rendszer, ami aztán önállóan folyamatosan képes emelni mind a munkatársak, mind a termelés hatékonyságát és minőséget.

2019-ben ez a képzési program teljes mértékben ki lett dolgozva, a szolgáltatáshoz szükséges anyagok többszöri finomítás után végleges formában elkészültek, a szolgáltatási tevékenység stabilizálva lett. Elindult az értékesítési vonal kiépítése is. Ez nagyon új terület nekünk, ezért óriási kihívás is, de ügyesen képezzük magunkat, hála a Tanulási technológiának. Május végén elkészült a hozzá kapcsolódó honlap, Facebook és Linkedin oldal. Jelen vagyunk blogunkkal Magyarország legnagyobb HR oldalán, a HR portálon, ahol az elmúlt két hétben első helyre kerültünk a sok hasonló témájú blog közt. :) Összesen 32 cikkünk született a munkaerőképzés témájában, és több mint 12 ezren olvasták el cikkeinket.

A munkaerő-fejlesztés területén 189 tanfolyamzárás történt, és 64 fő vett részt előadásokon.

Nézzünk néhány kiragadott visszajelzést a rengetegből:

Hasznos volt szembesülni azzal, hogy gyakorlatilag mindent meg lehet tanulni, ha jó a módszer. Az ember szinte szárnyakat kap a tanuláshoz, és megerősítést ahhoz, hogy öröm is lehet a tanulás. Az itt tanultakat a saját munkámban, és a dolgozókkal való kapcsolatépítésben is fogom tudni használni. Most már azt is tudom, mit jelent a figyelem elkalandozása, és mik lehetnek az okai. (M. D.)

Nagy felismerés volt számomra, hogy a munkában mindenkinél elérhető a közel 100%-os teljesítmény és hatékonyság, ha megfelelően van betanítva a feladatai elvégzésre. Megértettem, hogy  a tanuláshoz kell mindig egy cél, amely átlendít a folyamaton. Nagyon fontos, hogy kezeljük a tanulás akadályait, amelyet ma megismertem. (F. B. M.)

Nálunk most a céges tapasztalat az, hogy 5-6 nap alatt végzik el az alapképzést, mennek végig az ellenőrzőlapos képzésen. És tényleg az 5. nap végére már annyit tudnak, hogy olyan szinten tudják a feladatokat végezni, mint aki ott dolgozik több hónapja. Úgyhogy ezt bátran ajánlom minden egyes cégvezetőnek, hogy alkalmazza és használja. (B. A. – a teljes program zárása után)

Hogyan nonprofit a látszólag forprofit?

Többen riadtan érdeklődtek, hogy akkor ezután áttértünk az üzleti világba, és nem foglalkozunk az iskolákkal? A válasz: erről szó sincs. :)

Ezt a szolgáltatást valójában a nemzetközi szervezetünk 30 éve dolgozta ki, Európában elsőként mi kezdtük el. A fent részletezett tevékenységeken túl van egy másik, de nagyon fontos küldetése is! A szolgáltatási bevételek magas százalékát azonnal az Alkalmazott Oktatástan karitatív céljaira tudjuk fordítani, ezzel erősítve a Tanulási technológia szélesebb körű terjesztését, ami a létrehozás alapmotivációja volt. Ez azt jelenti a gyakorlatban, hogy egy céges képzésre befizetett összeg azonnali alapon lehetővé teszi még egyszer annyi személy karitatív alapú kiképzését is.

Ez óriási stabilitást ad az Alkalmazott Oktatástannak a céljai megvalósításához, és sokkal nagyobb távlatokat nyújt, mint ami elsőre látható; hiszen egy 20 fős képzés esetén, ha 20 fő pedagógust képzünk ki karitatív alapon, akkor ők – 25 fős osztálylétszámmal számolva – azonnal minimum 500 gyermek számára teszik elérhetővé az oktatásuk által a Tanulási technológia jótékony hatásait.

Ha egy tanár átlagosan 4 osztályban tanít, ez azt jelenti, hogy 1 felnőtt céges kiképzése által akár 100 gyermek is részesülhet a Tanulási technológiában!

Hát nem remek? :)

Ezért lett ez a tevékenység a frontvonalunk, mert minden itteni akció azonnali alapon emeli az alaptevékenységünk mértékét is.

További tevékenységeink

Az Alkalmazott Oktatástan területén 25 csoport dolgozik: korrepetitorok, tanulócsoportok és nyelviskolák.

Összesen a csoportokkal közel 1500 tanulónak 3500-4000 órát szolgáltattunk minden héten.

Az Alkalmazott Oktatástan a saját tanfolyamtermében 31 főt képzett ki a hétvégi szolgáltatásokon, és további 64 pedagógushoz juttattuk el a színtiszta Tanulási technológiát.

Tovább dolgoztunk Erdélyben, ahol egy alapítvány által támogatott gyermekotthonok tanárainak juttatuk el a Tudáskulcs munkafüzeteket, akik nagyon szép sikerekkel végig is csinálták azt 30 tanulóval. Ezután 2 új tanár is belevágott a Tudáskulcs programunkba, ezzel újabb 120 gyerekhez juttatjuk el a munkafüzeteket Erdélyben.

Déván tartottunk kétnapos tanári szemináriumot és Székelyudvarhelyen egy általános iskolában pedig egy előadást a helyi pedagógusoknak.

Egy siker a pedagógusképzésből:

Az eredmények túlszárnyalták az eredeti elképzeléseimet a képzéssel kapcsolatosan. Több használható, gyakorlati jellegű ismerettel gazdagodtam, mint amennyire számítottam.

Magával ragadó és mélyen elgondolkodtató volt az, amit hallottam, és őszintén lenyűgözött az előadó stílusa. Sok minden helyrekerült bennem. :)

Jobban törekedem majd a megfelelő tömegre, igyekszem majd tudatosabban odafigyelni és betartani a fokozatosság elvet, a gyerekek viselkedéseit, jelzéseit jobban megértem, dekódolom, és ennek alapján tudom majd, hogyan tovább.

Jobban odafigyelek arra, hogy diákjaim minden szó jelentését megértsék, és bátorítani fogom őket arra, hogy merjenek kérdezni, ha nem értenek valamit.

Jelenleg nagyon kicsi osztályom van (előkészítő), de szeretném már most bizonyos lépéseit, elemeit a programnak alkalmazni, annak reményében, hogy bizonyos tanulási akadályokat megelőzhetünk és a már (sajnos) meglévőket még most a legelején kiküszöbölhetünk.

Hálásan köszönöm!
(O. P.)

Egy kis kuriózum: az angolra fordított Tudáskulcs munkafüzetek egy korábbi munkatársunk által eljutottak Dél-Afrikába is, ahol 32 fő számára tartott a használatáról tájékoztatót előadást. 10 fő jelentkezett is a teljes projekt végig vitelére. Ennek most folyik a szervezése.

Az APS Magyarország weboldalát idén több mint 36 ezren látogatták meg, és több mint 5 és fél milliószor jelentünk meg a Facebook-on az emberek hírfolyamában. Kb. havonta kétszer jelent meg új APS cikk az oldalainkon.

Májusban megrendeztük éves Alkalmazott Oktatástan estünket is, ahol több mint 140 fő jelent meg.

A 2020-as tervek

Tervünk a 2020-as évre az idén megalapozott munkaerő-fejlesztési frontvonalon a stabil növekedés elérése, aminek közvetlen hatásaként a karitatív tevékenységek mennyiségi növekedése is új szintre kell, hogy lépjen.

Ma, ha valaki nem tud tanulni, elveszett az élet útvesztőjében. Azért dolgozunk, hogy ez ne történjen meg!

Köszönjük eddigi figyelmed és törődésed! Kívánjuk, hogy legyen egy igazán sikeres és eredményes 2020-as éved Neked is!

Szeretettel:

Henczel Edit
Alkalmazott Oktatástan
elnök

Oszd meg!