Rólunk

Az Alkalmazott Oktatástan (Applied Scholastics International) egy nemzetközi nonprofit szervezet, melyet amerikai oktatók és szülők alapítottak 1972-ben az USA-ban azzal a céllal, hogy világnézetre, fajra, nemre való tekintet nélkül bárki számára elérhetővé tegye az L. Ron Hubbard által kifejlesztett tanulási technológiát.

Magyarországon és a környező országokban a 90-es évek második felében alakultak az első olyan oktatási csoportok, ahol tanulási nehézséggel küszködő gyerekeknek segítettek, illetve nyelvtanításban alkalmazták a módszert vagy pedagógusokat ismertettek meg vele. Hazánkban jelenleg 25 csoport tevékenykedik országszerte, magántanárok, nyelviskolák és a tanulási technológiát tanító központok formájában.

2008-tól több iskolai készségfejlesztő programot indítottunk, melyek eredményeképpen bebizonyosodott, hogy a módszer alkalmazása nem csak a magánoktatásban, hanem a hazai közoktatásban is jelentős eredményeket tud elérni. Rendszeresen tartunk előadásokat, konferenciákat, szemináriumokat külföldi és magyar előadókkal, melyeken az elmúlt években több mint 5000 szülő és pedagógus vett részt. Világszinten egyedülálló kiadványunkkal, a Tudáskulcs munkafüzet sorozattal még könnyebben elérhetővé tettük a tanulók számára a módszer gyümölcseinek élvezetét.

Világszerte több mint 900 csoportban közel 100.000 oktató alkalmazta a módszert, és több mint 32 millió tanuló tapasztalta meg eredményességét. Ezek között megtalálható minden elképzelhető oktatási forma: állami és magániskolák, közösségi jótékonysági oktatási programok, egyéb oktatási intézmények, szakmai képzők, magánoktatás, tanulási központok – a világ 67 országában. A módszer teljesen különböző kultúrákban és környezetekben is bizonyítottan megállta helyét, és mindenhol szép eredményeket hozott alkalmazóinak.

Küldetésünk

Az Alkalmazott Oktatástan minden munkatársa azért dolgozik, hogy segítsen pedagógusnak, szülőnek és gyermeknek, hogy a tanulás valóban örömteli és hatékony tevékenység legyen.

Hogy miért ezen a területen tevékenykedünk?

Az oktatás az egyik legnagyobb vitákat kiváltó téma minden kormány életében. Nem meglepő ez a figyelem, hiszen az oktatás az egyik alappillére a társadalmunknak. Elcsépelt mondásnak tűnik, de nagyon igaz, és ezért mindig a szemünk előtt kell tartani, hogy a mai gyerekekből lesz a jövő társadalma. Ha az oktatás nem jól működik, az hozza magával a társadalmi és gazdasági kríziseket.

A nemzetközi színtéren több évtizede tapasztalható oktatási válság Magyarországot is elérte az elmúlt 10-15 évben. Elég, ha csak arra gondolunk, hogy egyre több gyereket nyilvánítanak különböző „szakemberek” diszlexiásnak, diszgráfiásnak, hiperaktívnak, speciális nevelési igényűnek stb. A nemzetközi PISA felmérés eredményeként megdöbbentő arányokkal szembesülhettünk:  Magyarországon fejlődés nem tapasztalható az elmúlt 10 évben. A 15 éves korosztály kb. 45%-a nem képes olyan szinten olvasni, hogy az elég legyen egy állás hatékony ellátásához. Az évente megíratott országos kompetencia tesztek szintén azt mutatják, hogy nincs fejlődés az oktatás eredményességét illetően.

A pedagógusok az egyre nehezebben kezelhető és motiválatlan gyerekekre panaszkodnak, és minden segítőszándékuk ellenére – hatékony eszköz hiányában – nem tudnak megbirkózni a rájuk nehezedő problémával.

Amíg 30-40 évvel ezelőtt mindenkit megtanítottak olvasni, ehelyett manapság „megoldásként” megszégyenítő bélyeggel címkézik fel a tanulót: olvasási zavar, matematikai képesség zavar, hiperaktív, sajátos nevelési igényű stb. stb. A minisztérium által kiadott Oktatási Évkönyvek adatai alapján ezeket a zavarokat minimális hatékonysággal tudják csak kezelni. (Pl. a diszlexiások kb. 6-8 %-át.)

A szülők mindeközben kétségbeesetten és tehetetlenül nézik, ahogy gyerekeik fáradtak, ingerlékenyek és sokszor betegeskedők lesznek az iskolába kerülés után.

Mi, az Alkalmazott Oktatástanban rendelkezünk egy olyan technológiával, amelynek segítségével a fenti problémák kezelhetők, és azon dolgozunk, hogy e technológiát eljuttassuk minden érdeklődőnek, beleértve az oktatási intézményeket is. A tanulási technológia alkalmazása már eddig is, a szó szoros értelmében, milliók életét mentette meg. Küldetésünk, hogy széles körben segítsünk pedagógusoknak és szülőknek abban, hogy segítségükkel a gyermekek felelős és sikeres felnőtté válhassanak, és reményt adjunk ezzel egy jobb társadalom létrehozásához.

A nemzetközi Alkalmazott Oktatástan honlapját itt érheti el:
http://www.appliedscholastics.org

Oszd meg!